Poszukuje dalej argumentów za patentami - system niemiecki
Jacek Kijewski <jacek@sail-ho.pl> wrote in
news:Pine.LNX.4.64N.0709031616090.13441@goldenhinde.sail-ho.pl:

[quote]Jest rzecz, którą bardzo przydałoby się wiedzieć:

jak Holendrzy egzekwują te 20 km/h? Na jakiej podstawie poznają, czy
dana łódź rozwija więcej, czy mniej?

Pojawiało się to w dyskusjach i jakoś nie było pomysłu...
[/quote]
Holendrzy maja dosc duzo policji wodnej. Ich stateczki mozna ogladnac na
http://tinyurl.com/2azxks . Kontroluja na wodzie wyposazenie plywadel
kabinowych (ksiazeczka "Wateralmanak", mapa szlakow wodnych, wyposazenie
itd.), przystanie na wysepkach itd. Maja takze zabawki do kontroli
predkosci.
Osobiscie nie mam zadnych doswiadczen z holenderska policja wodna. Podobno
bardziej poluja na lodzie motorowe i pontony z silnikami - tam mozna wiecej
zarobic np. za brak (lub niezalozony) quickstop lub za brak rejestracji
jako speedboat. Do polowania uzywaja wlasnych pontonow.

Zygmunt Switala

     

  czyli nie ma żadnych extra atrakcji na Helu?
Można przejechać się z ekipą w łodzi motorowej za coś koło stówki, ale to chyba lekka przesada z ceną jak za tą atrakcję



Lekkie uściślenie chyba że się mylę i jest jakaś inna łódź motorowa.
Tak więc nie jest to łódź tylko bardzo duży ponton być może takich pontonów używają jednostki specjalne. Turyści siedzą z przodu w kapokach na fotelach ustawionych w kilku rzędach a "kierowca" ma stanowisko z tyłu. W "akcji" wygląda to bardzo fajnie, a chętnych nie brakowało. I tyle w tym temacie mogę powiedzieć.

  [K] Poszukuje porządnego używanego pontonu
Polecam ponton PELIKAN Polskiej produkcji.
Sam używam i jest naprawdę bezpieczny.
Pawęż pod silnik (można założyć do 25 KM) - to chyba mówi samo za siebie.
Drewniana podłoga (wędkowanie na stojący).
Drewniany kil formujący go jako łódź motorową.
W sumie osiem komór razem z falochronami.
Jedyny minus to waga prawie 60 kg i brak dulek bo to ponton motorowy ale jak ktoś pływa na silniku a wiosła są tylko awaryjne
Nie jeden konar czy kamień już go sprawdzał i jak dotąd bez powodzenia
Jakby było potrzeba mogę rzucić jakieś fotki.

  Poszukuje dalej argumentów za patentami - system niemiecki
On Mon, 3 Sep 2007, Zygmunt Switala wrote:

[quote]Jacek Kijewski <jacek@sail-ho.pl> wrote in
news:Pine.LNX.4.64N.0709031616090.13441@goldenhinde.sail-ho.pl:

Jest rzecz, którą bardzo przydałoby się wiedzieć:

jak Holendrzy egzekwują te 20 km/h? Na jakiej podstawie poznają, czy
dana łódź rozwija więcej, czy mniej?

Pojawiało się to w dyskusjach i jakoś nie było pomysłu...

Holendrzy maja dosc duzo policji wodnej. Ich stateczki mozna ogladnac na
http://tinyurl.com/2azxks . Kontroluja na wodzie wyposazenie plywadel
kabinowych (ksiazeczka "Wateralmanak", mapa szlakow wodnych, wyposazenie
itd.), przystanie na wysepkach itd. Maja takze zabawki do kontroli
predkosci.
Osobiscie nie mam zadnych doswiadczen z holenderska policja wodna. Podobno
bardziej poluja na lodzie motorowe i pontony z silnikami - tam mozna wiecej
zarobic np. za brak (lub niezalozony) quickstop lub za brak rejestracji
jako speedboat. Do polowania uzywaja wlasnych pontonow.
[/quote]
Znaczy, pytanie dość precyzyjne:

- w jaki sposób holenderski policjant sprawdza, czy dana łódź jest
speedboatem, czy nie? Jeżeli to wynika z jakiś dokumentów, to z jakich,
kto je wystawia i w jaki sposób określa?

Ma to znaczenie, bo naprawdę jest szansa, by podobne rozwiązanie przyjąć w
Polsce, tylko do jego zaproponowania trzeba umieć precyzyjnie różne sprawy
wyjaśnić.

--
Sail-ho portal żeglarski i sklep wysyłkowy tel.:+48 58 669 46 06
http://www.sail-ho.pl fax :+48 58 669 46 05
http://sklep.sail-ho.pl
Nasz nowy sklep żeglarski: Gdynia, marina, budynek YK Stal, codziennie 10-18.

     

  Poszukuje dalej argumentów za patentami - system niemiecki
On 3 Sep., 23:40, Jacek Kijewski <ja...@sail-ho.pl> wrote:
[quote]On Mon, 3 Sep 2007, Zygmunt Switala wrote:
Jacek Kijewski <ja...@sail-ho.pl> wrote in
news:Pine.LNX.4.64N.0709031616090.13441@goldenhinde.sail-ho.pl:

Jest rzecz, którą bardzo przydałoby się wiedzieć:

jak Holendrzy egzekwują te 20 km/h? Na jakiej podstawie poznają, czy
dana łódź rozwija więcej, czy mniej?

Pojawiało się to w dyskusjach i jakoś nie było pomysłu...

Holendrzy maja dosc duzo policji wodnej. Ich stateczki mozna ogladnac na
http://tinyurl.com/2azxks. Kontroluja na wodzie wyposazenie plywadel
kabinowych (ksiazeczka "Wateralmanak", mapa szlakow wodnych, wyposazenie
itd.), przystanie na wysepkach itd. Maja takze zabawki do kontroli
predkosci.
Osobiscie nie mam zadnych doswiadczen z holenderska policja wodna. Podobno
bardziej poluja na lodzie motorowe i pontony z silnikami - tam mozna wiecej
zarobic np. za brak (lub niezalozony) quickstop lub za brak rejestracji
jako speedboat. Do polowania uzywaja wlasnych pontonow.

Znaczy, pytanie dość precyzyjne:

- w jaki sposób holenderski policjant sprawdza, czy dana łódź jest
speedboatem, czy nie? Jeżeli to wynika z jakiś dokumentów, to z jakich,
kto je wystawia i w jaki sposób określa?

Ma to znaczenie, bo naprawdę jest szansa, by podobne rozwiązanie przyjąć w
Polsce, tylko do jego zaproponowania trzeba umieć precyzyjnie różne sprawy
wyjaśnić.
[/quote]
Wlasciciel musi sam to sprawdzic. Jezeli jego lodz jest w stanie
przekroczyc 20km/h, to musi na poczcie wypelnic formularz w ktorym
zglasza ze ma "Een snelle motorboot". Prawdopodobnie od reki dostaje
tam swoje numery rejestracyjne, ktore musi naniesc na swoj pojazd
(litery/cyfry min. 15 cm wysokosci, 10 cm szerokosci, kreska 2 cm
grubosci). Nastepnie tylko ubezpieczenie OC i legalnie na wode. Trzeba
miec przy sobie dowod rejestracyjny. W tym samym okienku mozna jeszcze
wykupic karte wedkarska, zarejestrowac radiostacje i wyslac pocztowke
do znajomych :).

Zygmunt Switala

  pontony typu Vib
Serg/sputnik,
Czy aluminiowa podłoga ma mnie/ponton uchronić przed uszkodzeniem gumowego dna na kamieniu?
Jeżeli rozerwie się dno, to i tak dziura będzie do klejenia (jeżeli jeszcze będzie co kleić) (fakt - do airmaty może trzeba będzie zastosować mocniejszy klej i łatę, bo musi utrzymać większe ciśnienie). Najważniejsze jest chyba aby po takim wypadku/przypadku dopłynąć bezpiecznie do brzegu/przystani, a taka np T32IE ma dwie niezależnie pompowane komory w kilu, więc raczej jedna powinna pozostać cała - w odróżnieniu od pontonu z pojedynczą komorą na dnie.
Dodatkowo (co dla mnie ma zasadnicze znaczenie) podłoga aluminiowa WAŻY całkiem sporo - porównywałem T32IE (VIB - długość pokładu 229 cm, masa 38 kg, ładowność 735 kg) w stosunku do T35AE (długość pokładu 244, masa 73 kg!! a niektórzy sprzedawcy np http://www.pontony.net.pl/cennik.php podają nawet 93kg, ładowność 700 kg). Dla dodatkowych 15 cm pokładu, 35 kg więcej masy do noszenia/wożenia (nie licząc o prawie 1TPLN droższej ceny zakupu AE).
Podłoga aluminiowa jest faktycznie dobra dla np nurków, którzy muszą stawiać na niej ciężkie butle tlenowe lub inny "ostry" sprzęt, który łatwo może uszkodzić gumę, albo dla wędkarzy, którzy mogą sobie dość stabilnie stać podczas połowu. Jednak dla moich celów/założeń (łatwe przewiezienie osobówką/przeniesienie nad wodę - "filigranowa" żona ani dziecko mi w tym nie pomoże, szybki montaż, "dość dobre" pływanie - oczywiście cały czas podkreślam, że nie umywające się do RIBa, mało miejsca zajmuje w piwnicy w bloku , itp) w zupełności wystarcza.
Co do "strumyka" - wszystko zależy od ilości wody, która wpadnie do środka. Jeżeli wpadnie Ci więcej niż zmieści się pomiędzy dnem a podłogą (np. po chwili pływania po morzu) to i tak wypłynie na wierzch podłogi więc posiadacz takiej podłogi też będzie sobie "laicko chlupał"
Dodam jeszcze, że mam Hondę T32IE od zeszłego roku (kupiłem używaną po pół roku zastanawiania się/szukania czego mi potrzeba) i jestem z niej zadowolony - spełnia założenia, dla których była kupiona (co nie znaczy, że docelowo nie chciałbym posiadać czegoś lepszego - np jachtu motorowego za 1,5 mln EUR ).
Różne "sprzęty" do różnych celów są przeznaczone i raczej nie można ich pomiędzy sobą "porównywać" (to prawie jak szukanie wyższości Świąt Wielkanocnych nad Świętami Bożego Narodzenia).
Dlatego każdy musi sobie sam zadać to pytanie - "czego tak naprawdę chce"? (i na co go stać).
Pozdrawiam

  Mazurskie Targi Sportów Wodnych - Giżycko 2008
Targi, targi i po targach. Krótkie podsumowanie (niebawem bogata fotorelacja).

Na I Mazurskich Targach Sportów Wodnych zaprezentowało się ponad 60 wystawców z całej Polski. Do sprzedaży oferowany był zarówno sprzęt nowy jak też używany.

W sobotę pogoda nas nie rozpieszczała: było zimno i pochmurno. Wieczorem wystąpił zespół szantowy - Załoga Dr Bryga. Niedziela zapowiadała się deszczowo jednak szybko zrobiło się słonecznie. Zwiedzających było sporo (wstęp był bezpłatny, dlatego trudno oszacować dokładną liczbę gości), kupujących mniej. Port Stranda nad jeziorem Kisajno oprócz gości z Polski odwiedzili także Rosjanie zainteresowani głównie sprzętem motorowodnym, Litwini, Czesi, Niemcy, a nawet goście z Anglii i Norwegii.

Początkowo wysokie ceny wystawionych do sprzedaży jachtów spadły do akceptowalnego poziomu. Obniżki sięgały od 2 do nawet 10 tysięcy złotych. Doszło do kilku transakcji - Nabywców znalazły m.in. jachty nowe Phila 880, Nautiner 30, Maxus 33 oraz tegoroczna nowość - Krak 22 (prezentowany po raz pierwszy tydzień temu w Warszawie), ponadto kilka jachtów używanych (w tym jeden pojechał do Niemiec).

Na Mazurskich targach swoją premierę miała tegoroczna nowość - jacht Focus 800. Najdroższym jachtem prezentowanym na targach była motorowa Bavaria 37 Sport HT - 12-metrowy, luksusowy jacht motorowy, wyposażony w dwa silniki o łącznej mocy 600KM - do oddania za 'jedyne' 200.000EUR (netto).

Oprócz jachtów żaglowych prezentowane były jachty motorowe, motorówki i skutery wodne (m.in. Sasanka, Odeon, Quicksilver, Yamaha, Sea-Doo, pontony Brig, Suzuki i inne). Sporo było silników - silniki zaburtowe Honda, Suzuki, silniki elektryczne oraz stacjonarne - nowej na polskim rynku, hiszpańskiej firmy Sole Diesel.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się jachty spacerowe - m.in. Sasanka Courier 970, Weekend 820 oraz popularny na czeskim rynku - River Boat, którego projekt odkupiła firma Matex i będzie teraz produkowany w Polsce.

Największym zainteresowaniem kupujących cieszyło się stoisko firmy Delphia Yachts, gdzie można było nabyć osprzęt i wyposażenie jachtowe z wyprzedaży magazynowej.

W stoiskach namiotowych można było zobaczyć m.in. echosondy, odbiorniki nawigacji satelitarnej, ofertę żaglowni, pokłady teakowe i inne.

Oprócz typowo wodniackich stoisk swoją ofertę zaprezentowały firmy spoza branży - m.in. promocja samochodów marki Opel oraz Chevrolet, fotele masujące Wellness, kotły na paliwo odnawialne firmy Kostrzewa (najcieplejsze stoisko na targach).

Targom towarzyszyły pokazy i prezentacje - m.in. prezntacja nowego nabytku Mazurskiego WOPR - nowoczesnej i bogato wyposażonej łodzi hybrydowej Parker 900, nauka udzielania pierwszej pomocy na fantomach; prezentacja łodzi ratowniczo-poszukiwawczej należącej do giżyckiej Straży Pożarnej (Parker 900 Baltic), wyposażonej m.in. w wysokiej klasy sonar do poszukiwań podwodnych; prezentacja połączona z degustacją Żeglarskiej Książki Kucharskiej autorstwa Bogumiły Gil oraz prezentacja możliwości łodzi motorowych Yamaha, Stingray, Sea-Doo oraz Odeon.

Organizatorzy (mazury.info.pl oraz Stranda) składają specjalne podziękowania dla: Wójta Gminy Giżycko, Gminy Giżycko, Gminnego Ośrodka Kultury w Wilkasach, Mazurskiego WOPR, Państwowej Straży Pożarnej w Giżycku, Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Giżycku za pomoc w realizacji przedsięwzięcia oraz wystawcom za zaufanie i prezentację swoich produktów na pierwszej edycji Mazurskich Targów Sportów Wodnych.

  Sealion 1940: możliwości techniczne


| Zdaje się, że była wcześniej jakąś wstępna analiza ale bez
| dalszych końsekwencji.

Jakieś analizy, czy taką operację można w ogóle przeprowadzić,
najpewniej były wcześniej, tyle że raczej nie zawierały specjalnych
 konkretów ze względu na brak danych oraz zainteresowania.



Z naciskiem na to ostatnie. =:-)

| Dlatego właśnie się nad tym zastanawiam, bo desant bez
| przygotowania nie miał szansy a czasu było sporo. Więc pytanie
| jakie były możliwości gdyby czas wykorzystano.

Gdyby operację zaczęto planować na całego już w roku 1939, to
rzeczywiście możnaby się pokusić o stworzenie dobrego planu i
podjęcie pewnych decyzji w dziedzinie odpowiedniego uzbrojenia i
wyposażenia. W trakcie prowadzenia wojny we Francji było już zbyt
późno.



W całości się zgadzam, a to co mnie uderza, to fakt, że te
przygotowania byłyby naprawdę minimalne. Może nie do końca, w 39
nikomu się nie śniło, że Brytyjczycy mogą być tak słabi.

| Z grubsza w podobnym kierunku zmierzam ale Niemcy nie mają ani
| LCT ani LVT. Brytyjczycy w trakcie przygotowań zdemontowali mola
| i (jak sądzę) zablokowali też wszystkie małe porty. Co prawda
| sądzę, że stało się to nieco później ale na tym etapie
| zastanawiam się co mogę przepuścić przez plaże. Jak się uda
| wykorzystać cośkolwiek innego to znacznie przyśpiesza wyładunek.

Niemcy mają łodzie wiosłowe i motorowe, co od biedy może zostać
użyte jako surrogat Higginsów i amfibi.



To też wliczam ale to margines (jeśli myślisz o etatowych środkach
saperskich) bo za mało i za wolno by to szło.

Małe porty zabezpieczono przy pomocy zapór minowych i różnych
zmyślnych przeszkód.



Coś więcej o tych zmyślnych przeszkodach?

Koncentracja wojsk powietrznodesantowych raczej nie ujdzie uwadze.
Nie można zakładać na pewno zdobycia nawet jednego portu, skoro
informacje Wehrmahtu o aktualnej sytuacji w tychże portach
pochodziły w praktyce sprzed wojny, a część pochodziła od wywiadu
brytyjskiego, toteż była z gruntu fałszywa, czego powodem było
kompletne wyłożenie się siatki Abwehry w Wielkiej Brytanii.



Końcentracja spadochroniarzy nie musi się odbyć w pobliżu wybrzeża.
Równie dobrze może być daleko od miejsca desantu.

Natomiast myślę, że trochę przesadzasz z tym brakiem rozpoznania.
Zwiad fotograficzny i wywiad (szpiedzy) całkiem nieźle działał.

| Wpływanie do portów w kanale małych jednostek podczas
| przypływu, bądź odpływu jest trudniejsze niż dużych, ze względu
| na ich większą wrażliwość na prądy morskie i wiatry. Chyba
| najlepszym przykładem jest pobliskie Southampton, gdzie jeśli
| gnana wiatrem fala nałoży się na przypływ, powstają wyjątkowo
| nieprzyjemne warunki dla małych jednostek, zwłaszcza gdy
| widoczność jest słaba.
| Z założenia desant ma miejsce przy dobrej pogodzie.

Pierwsza faza, czy wszystkie fazy na jakie podzieliłeś ową
operację.



No właśnie mam kłopoty z terminologią. Najpierw idzie szturm plaż
(jeszcze wcześniej działania morskie ale te pominę), liczony w
godzinach, potem (a właściwie prawie równolegle z lekkim poślizgiem,
zależnie od warunków lokalnych) jest okres intensywnego wyładunku
żołnierzy ze sprzętem ,,ręcznym''. Potem (tak szybko jak to możliwe i
częściowo równolegle z wyładunkiem żołnierzy) następuje wyładunek
sprzętu. Na koniec idzie zaopatrzenie. Do tego momentu potrzebuję
dobrej pogody, bo wyładunek jest na plażę środkami wrażliwymi na stan
morza, np. taborem rzecznym.

Dalszy etap to bitwa z RN o Kanał. W tym czasie nie odbywa się
transport poprzez Kanał. Bardzo pożądana dobra pogoda dla lotnictwa
ale fala może być duża.

Po przepędzeniu RN z Kanału wznawiamy dostawy, przy czym zakładam, że
do tego czasu uda się (chociaż częściowo) uruchomić duży port lub na
tyle usadowić na Wyspach aby uruchomić małe, więc znowu pogoda ma
drugorzędne znaczenie bo teraz transport idzie ,,prawdziwymi'' statkami.

| Tak i nie. Zakładanie, że od razu zdobędzie się wszystkie plaże
| jest naiwnością. Ale zdobycie jednej plaży wraz z najbliższym
| terenem umożliwia wykorzystanie tej plaży do (prawie)
| niezakłóconego transferu wojska. Dostarczone oddziały powiększają
| zdobyty obszar i coraz więcej plaż może być użyte do wyładunku.

Zdobycie jednej plaży w praktyce uniemożliwia rozwinięcie tych
nowych oddziałów i powoduje niebezpieczne stłoczenie wojsk na małej
przestrzeni co z kolei czyni je bardzo podatnymi na wszelkie ataki,
przy obniżonej zdolności bojowej. Dlatego trzeba od razu zdobyć i
oczyścić duży pas lądu, a potem wyładowywać nowe wojska i
zaopatrzenie. W innym razie nawet niewielki kontraatak w sile
batalionu może przerwać operację na kilka godzin, co przy twoich
założeniach prowadzenia wyładunku tylko w dzień, oznacza iż traci
się większość pierwszego dnia operacji. Tak przeprowadzano
wszystkie udane desanty liczące więcej niż dywizję.



Zdobywanie plaż to jest ciągły proces. Najpierw (np.) wysadzamy
batalion, który zdobywa pasek lądu przy plaży ale ta dalej jest w
zasięgu km-ów. Drugi szturmujący batalion popycha atak dalej,
powiedzmy na 1 km w głąb, czyli plaża w niewielkim stopniu jest
narażona na ogień strzelecki, więc można zacząć używać większych
jednostek do przewozu a każda wyładowana jednostka rozszerza opanowany
obszar więc można coraz szybciej wyładowywać wojsko i rozpocząć
wyładunek sprzętu.

| Z czego wnosisz, że w Cieśninie Kaletańskiej plaże są
| muliste? Nie mam żadnych danych ale wydaje mi się, że mułu
| tam być nie powinno.
| Muł pochodzi z erozji pobliskich skał, rozkładających się
| wodorostów, ścieków przemysłowych i komunalnych, przynoszony
| jest też przez rzeki, łącznie z nie tak odległą Tamizą, której
| zamulone wody podczas co bardziej mokrych lat docierają bardzo

| wiatr i prądy morskie. Oczywiście przez fale jest nanoszony
| także piasek, bywa więc że przez lata powstaje wielowarstwowy
| przekładaniec - tego własnie zresztą obawiano się w Normandii i
| dlatego posłano miniaturowe okręty podwodne, by pobrały próbki
| dna.
| Nie mam bladego pojęcia jak rzeczywiście wygląda zamulenie
| Cieśniny Kaletańskiej ale silny prąd tamże powinien wymywać
| wszelaki muł. Nieco inna sytuacja jest w okolicach Normandii i w
| ujściu Tamizy.

Nie przyszło ci do głowy, że kombinacja prądu i fal może ten muł
osadzać na plaży na przemian z piaskiem? Prąd nie tylko "wymywa",
ale również "przenosi" i "osadza", co zależy od ukształtowania dna,
kształtu jaki przyjmuje prąd, temperatury wody, falowania morza i
temu podobnych warunków hydrograficznych. Dlatego tak istotne jest
sprawdzenie podłoża, ponieważ patrząc na mapę nigdy nie mozna
powiedzieć niż pewnego. Co do Normandii masz rację - podłoże
kamienne pokryte piaskiem.




to jest raczej pytanie a nie stwierdzenie. Na marginesie, pytałem o to
przygodnie spotkanych żeglarzy, którzy stwierdzili, że powyżej pływów
plaża jest czysta a poniżej jest mulista. Nie przywiązuje do tego
wielkiej wagi bo wyglądało to na typowe morskie opowieści co nie
znaczy, że twierdzę że tak nie jest.

[cut]
| Nie przy tej wysokości przypływów - drewno zostanie zmyte.
| Faszyna była używana od średniowiecza (czy od starożytności). Ja
| pytałem kiedy wymyślono rozwijalne maty faszynowe. Bo wtedy przed

| asfalt =:-))

Coś takiego wymaga dwa razy na dzień ludzi i czasu - przy twoich
założeniach to ponowne skrócenie efektywnego czasu wyładunku.



Dalej szerzej.

| Co dopiero twierdziłeś, iż bez ciężkiego sprzętu, a teraz
| pojawiają się ciężarówki i to chyba już w pierwszej fazie
| desantu.
| To są trzy (albo i cztery) różne rzeczy. Szturm plaży to jedna
| operacja, transport oddziałów (bez ciężkiego sprzętu) to inna
| operacja. Przewiezienie zaopatrzenia to jeszcze inna. Natomiast
| tutaj zastanawiam się nad przewiezieniem sprzętu, którego pewną
| ilość trzeba przewieźć z pierwszą falą.

Więc pierwszego dnia ciężarówek raczej nie ma, zresztą rozładowanie
statku 1500 BRT przy pomocy 10 tonowych ciężarówek wymagałoby co
najmniej 300 kursów, a to będzie wymagało sporo ciężarówek i
naprawdę gęstej sieci tych hipotetyczncyh dróg z faszyny. Jeśli
wiedzieć, że nawet w 1941 roku 2/3 transportu Wehrmahtu odbywało
się przy użyciu trakcji konnej, to transport po lądzie staje się
równie wąskim gardłem, co wyładunek przy pomocy łodzi i żurawików
statkowych. Alianci w Normandii wyładowali naprawdę niewiele
ciężarówek, doskonale rozumiejąc, iż najważniejsze jest umocnienie
przyczółka, celowo z nich rezygnowali (w tym kontekście pojawiło
się to słynne zdanie o "zaniesieniu na plecach").



Długo się zastanawiałem i doszedłem do dość paradoksalnych wniosków.
Ponieważ sytuacja jest bardzo odmienna od tej w Normandii więc i
przesłanki są odmienne. Tu musimy stosunkowo ilość sprzętu (głównie
artyleryjskiego) wyładować w jak najkrótszym czasie. Łodzie, żurawiki
itp. nie wchodzą w rachubę (dokładnie to wchodzą jako uzupełnienie) bo
to jest za wolno. Najszybciej będzie załadować rozłożone działa na
ciężarówki. Z kolei ciężarówki na barki/pontony, które osiądą na plaży
w trakcie odpływu. Ciężarówki po pochylni zjadą z barki/pontonu wprost
na plażę. Faszyna jest potrzebna w wypadku gdyby ...

więcej »


  "Ostatni Brzeg" Okartowo/k.Orzysza
Firma MadSheep, Lotar-team i Armia Północ mają zaszczyt zaprosić na scenariusz jakiego Polski świat paintballowy nie widział
Zapraszamy do lektury

1.0 INFORMACJE OGÓLNE

1.1 WSTĘP
„Ostatni Brzeg” odbędą się w Okartowie (warmińsko-mazurskie).
Organizator: Madsheep, Lotar-team
Przygotowanie scenariusza: Armia Północ
Ilość uczestników: 500 osób

Ilość sprzętu oraz personelu do zabezpieczenia imprezy jest uzależniona od ilości uczestników. Prosimy o jak najszybsze potwierdzenie swojego uczestnictwa.
Organizator zastrzega odwołanie imprezy w przypadku nie wystarczającej liczby uczestników (150 osób).

1.2 SPONSOR
Madsheep
http://www.madsheep.pl/sklep
fundator nagród rzeczowych, współfinansowanie imprezy

1.3 CZAS I MIEJSCE
24 maj 2008 r., Okartowo - wieś w Polsce położona w województwie warmińsko-mazurskim, w powiecie piskim, w gminie Orzysz. Leży na południowym brzegu Tyrkła, obok drogi która łączy Orzysz z Mikołajkami.

1.4 STRONA OFICJALNA IMPREZY:
http://www.madsheep.pl/ostatnibrzeg (strona dostępna w ciągu kilku następnych dni)
Znajdują się na niej wszystkie informacje związane z dojazdem, ewentualnym noclegiem, wiadomościami.
Dyskusja odbywa się na forum w tym temacie
Zapisy:
http://www.paintball.info.pl/imprezy.php?id2=280

1.5 WPISOWE
Obowiązuje wpisowe w wysokości 70 zł (płatne przelewem na wskazane poniżej konto) w tytule przelewu prosimy o umieszczenie imienia nazwiska i ksywy/nazwy drużyny
MadSheep RC
Adam Kamiński
Bank PKO S.A.
69 1240 5918 1111 0000 4911 5118

w cenę wliczone jest:
- pirotechnika
- miny paintballowe
- lodzie płaskodenne
- motorowa łódź pontonowa
- pojazdy buggy
- HP
- sędziowanie
- papier do ścierania splatów
- płyn do czyszczenia szybek
- czystą wodę w baniakach
- ciepły posiłek (grochówka lub bigos)
- woda mineralna (1 butelka/os)
- oznakowanie graczy
- ubezpieczenie NNW
- losowanie cennych nagród
- zabezpieczenie medyczne (karetka oraz ratownicy medyczni i wodni)

Osoby zainteresowane wypożyczeniem sprzętu prosimy o informacje przy rejestracji. Komplet do gry – 30zł płatne razem z wpisowym (mundur, marker, maska, itd..)

1.6 PLAN IMPREZY:

SOBOTA 24.05.08
Godz. 09.00 – zbiórka
Godz. 09.20 – odprawa dla wszystkich uczestników scenariusza
Godz. 09.50 – odprawa dla poszczególnych armii
Godz. 10.30 – rozpoczęcie scenariusza
Godz. 16.00 – zakończenie scenariusza
Godz. 16.20 – obiad (grochówka, grill)
Godz. 16.40 – losowanie nagród rzeczowych, rozdanie nagród rzeczowych
Godz. 17.00 – ognisko z kiełbaskami.

Plan imprezy może ulec w zależności od zaangażowania uczestników oraz od rozwoju wypadków w czasie trwania scenariusza.

1.8 BEZPIECZEŃSTWO

CHRONO – po każdym ładowaniu, czy to CO2 czy HP, każdy zobowiązany jest poddać się chronowaniu, szczegóły na miejscu.
Absolutny zakaz "testowania" markerów w okolicach bazy, parkingu - będzie do tego wyznaczone miejsce i tylko tam wolno strzelać !

Bardzo prosimy o wzięcie ze sobą barrel-bagów i noszenie ich założonych na lufy po zejściu z gry/otrzymaniu trafienia itp.

Nie strzelamy do osób bez masek. Jeżeli takie osoby znajdą się w sytuacji kontaktu z przeciwnikiem uważane są za osoby wyeliminowane.

Do gry dopuszczone są markery z dowolnymi trybami strzelania, prędkość wylotowa kulki do 300 fps -ów.

SCENARIUSZ

3. stycznia 1945 r. siły niemieckie Grupy Armii "Mitte" Reinhardta, zostały zaatakowane przez 3 front Białoruski Czerniachowskiego.
Rankiem rosyjskie bataliony szturmowe ruszyły do natarcia na Prusy Wschodnie.
Zadaniem 3 Frontu Białoruskiego była likwidacja niemieckich sił w rejonie Tylża — Wystruć
i zniszczenie Królewca — „twierdzy Prus Wschodnich".

Czas i miejsce gry:
3 styczeń 1945 r.
Front gdzieś w Prusach Wschodnich

Podział stron:
1./ Oddziały Grupy Armii "Mitte" - Niemcy
2./ Oddziały 3 frontu Białoruskiego - Rosjanie

Cele Niemców :
Wywiad donosi o rosyjskich planach przerwania linii frontu w tym że miejscu i z stąd
wyprowadzenia szybkiego natarcia na Królewiec. Musicie wytrzymać napór Rosjan
jak najdłużej, ile się da, od Was zależeć będą losy setek tysięcy cywilnej
ludności niemieckiej.

Cel Rosjan :
Przerwać linie frontu jak najszybciej

Charakterystyka terenu :
Walki toczyć się będą od lasu po przez teren zabudowany i kończyć się będą na drugim brzegu jeziora, czyli desantem z łodzi.

Zostań wcielony do jednej z armii
Sam się przekonaj co znaczyło być żołnierzem armii niemieckiej, lub radzieckiej.
Scenariusz został tak przygotowany, aby maksymalnie zbliżyć się do realiów Drugiej Wojny Światowej, jej systemu dowodzenia, jak i temu co tak naprawdę czuł żołnierz jednej, bądź drugiej strony.
Co mógł czuć żołnierz niemiecki, gdy czekając w okopie usłyszał dźwięk gwizdka podrywający setki ruskich piechurów do ataku i przeraźliwe ,Urrra !
Co mógł czuć żołnierz rosyjski, kiedy czekał na sygnał do ataku wiedząc że tam po drugiej
stronie czekają na nich okopani i przygotowani do obrony Niemcy !

Wrażenia takie jak świst kul nad głową, wrzaski dowódców, strach, bohaterstwo

Dodatkowo dysponować będziemy środkami pirotechnicznymi (świece dymne, miny, petardy).

Dowodzenie:
Jak już wspomniałem gra ma wprowadzony system dowodzenia, czyli:
każda z armii ma plutonowych do których będzie przydzielona pewna liczba, was graczy.
To oni wydają rozkazy kiedy atakować, co zdobyć itp. Oni natomiast dostają rozkazy ze sztabu swojej armii. Gracze nie będą pozostawieni sobie samym, czyli bezcelowemu kręceniu się po polu gry.

A wszystko po to aby gra miała kontrolowany i właściwy przebieg i dzięki temu będziemy mieli możliwość, aby wam dostarczyć jak najwięcej wrażeń.

Natomiast od waszej ruchliwości, odwadze, poświęceniu, będzie zależało czy się obronicie,
zdobędziecie dany punkt i w jakim czasie to zrobicie.

Gra ma zadania które są punktowane, ta która armia zdobędzie więcej punktów wygrywa.
Zadania nie są skomplikowane, zadania nakładają się na siebie i prowadzą do ciężkich bojów.
Szczegółowe zadania jaki i wprowadzenia do bitwy każda armia ma dostępne na swoim pod
forum.
Gra ma nowe wprowadzone rozwiązania co do :
- nadzorowania samej rozgrywki na podłożu taktycznym
- nadzorowaniu samej gry na polu walki (sędziowaniu itp.)

3.3 ZAŁOŻENIA
Sama rozgrywka ma następujące założenia :
1. Gracze poruszają się tylko w plutonach, prowadzonych przez plutonowych.
2. Trafiony gracz (widoczny splat) schodzi do sztabu swojej armii (strefy bezpieczna gdzie można ściągnąć maskę ) wyciera się tam i czeka na sygnał od sztabowca kiedy i gdzie ma się udać na pole boju i tam dołączą do plutonu.
3. Sztabowiec decyduje gdzie ile ludzi przydzielić do jakiego plutonu.
4. Sztabowiec ma stałą łączność ze swoimi plutonowymi
5. plutonowy informuje sztabowca ilu ma ludzi i jak wygląda sytuacja na polu (czy zadanie zostało wykonane czy nie )
6. sztabowcy działają wedle wytycznych scenariusza (czyli mają zawężone pole manewru
7. Pluton będzie miał ograniczoną wielkość (w zależności od ilości uczestników)

3.4 PRZEBIEG GRY
Wszyscy uczestnicy zostają przydzielani do poszczególnych armii przed grą. Na stronie prowadzone są zapisy oraz następuje przydział do właściwej armii.
W dniu 24.05.2008 r. o godz. 9.00 spotykają się w punkcie zbornym. Po odprawie następuje wymarsz na pozycje. O godz. 11 następuje rozpoczęcie scenariusza. Gra toczy się non-stop do godz. 15.00.

3.5 OZNAKOWANIE GRACZY
Organizator zapewnia standardowe oznakowanie taśmą.

3.6 WYELIMINOWANI
Trafienie powoduje wyeliminowanie. Nie ważne kto strzelał. Osoby takie nie mogą z nikim się porozumiewać. Muszą jak najkrótszą drogą udać się HQ celem uleczenia. Uważa się wysoce niehonorowe informowanie o pozycji wojsk nieprzyjaciela. Niedopuszczalne również jest wejście na linię strzału przeciwnika.

3.7 STREFA BEZPIECZNA –HQ
HQ nie może być celem ataku. Strefa bezpieczna to jest jedyne miejsce na polu gry gdzie można zdjąć maskę. Teren HQ jest otoczony siatką. W środku znajduje się flaga określająca do kogo należy dany punkt. W tym miejscu dostępne będą płyny, ręczniki papierowe, gaz HP/CO2

3.8 ŚWIECE DYMNE/GRANATY
W czasie całej imprezy jest zakaz używania materiałów pirotechnicznych bez zgody organizatora.

4. INFORMACJE DODATKOWE

4.1 KULKI
Obowiązuje zasada BYO (Bring Your Own) .
Na miejscu będzie można zakupić kulki w cenach poniżej sklepowych.
Ceny i asortyment kuli zostanie podany w tym temacie w późniejszym terminie.

4.2 SPRZĘT – MARKERY
Osoby chętne wypożyczeniu sprzętu, czy to kompletu (marker, mundur, butla, maska) czy tylko któregoś z elementów wyposażenia proszone są o dopisywanie takiej potrzeby obok swojego nicka na liście rejestracyjnej w uwagach.
Koszt wypożyczenia pełnego kompletu to 30 zł

4.3 SERWIS
W razie potrzeby na polu będzie możliwość nabycia zaworków bezpieczeństwa, fill nipów, oringów i tym podobnych ustrojstw „pierwszej pomocy”. Stoisko sponsora imprezy.

4.4 CO2/HP
HP jest wliczone w cenę (4000 PSI). Na miejscu gry będą dostępne dwie sprężarki.
CO2 każde nabicie 2 zł

4.5 ATRAKCJE DODATKOWE
Innowacją będzie użycie łodzi i pontonów motorowych(przeprawa wodna). Dzięki temu będzie możliwość przeżycia desantowania z wody. Nad bezpieczeństwem będą czuwali ratownicy Mazurskiej Służby Ratowniczej.

4.6 NOCLEG
Istnieje możliwość spędzenia nocy w namiotach własnych.

Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany programu gry.

  Regulaminy zawodów wędkarskich
REGULAMIN ZAWODÓW W WĘDKARSTWIE SPINNINGOWYM
Rozróżnia się dwa rodzaje zawodów
- zawody klasyczne,
- zawody "na żywej rybie".

A.. ZAWODY KLASYCZNE

TEREN ZAWODÓW
1. Zawody mogą się odbywać na wodach bieżących lub stojących.
Mogą być rozgrywane z brzegu lub jednostek pływających /łódek/, udostępnionych przez organizatora /z wyłączeniem pontonów i kajaków/.
O ewentualnym zakazie przeprowadzania treningu na łowisku zawodów, z dokładnym określeniem miejsca i czasu obowiązywania tego zakazu, organizator jest zobowiązany powiadomić najpóźniej w komunikacie 2. Wszelkie ograniczenia dotyczące czasu i miejsca treningów zawodników są po tym terminie niedopuszczalne

2. Przy łowieniu z brzegu długość sektora powinna być taka, aby na każdego zawodnika przypadał średnio odcinek nie krótszy niż 150 metrów.

SPRZĘT I PRZYNĘTY STOSOWANE W ZAWODACH
3. Używane w zawodach wędki i przynęty sztuczne muszą spełniać warunki określone w R.A.P.R. Ze sprzętu pomocniczego zabrania się używania osęki.

4. Zabrania się używania żywej lub martwej rybki oraz używania przynęty sztucznej wraz z jakąkolwiek przynętą naturalną.
Zabrania się nęcenia łowiska.

ORGANIZACJA I PRZEBIEG ZAWODÓW
5. Zawody mogą być rozgrywane:
- w kategoriach: seniorów, młodzieży lub bez podziału na kategorie,
- w klasyfikacji indywidualnej i drużynowej.

6. Zaleca się aby liczba rozgrywanych tur w zawodach była równa liczbie zawodników w drużynie. Zawody i mistrzostwa Polski, aby mogły być uznane za odbyte, powinny być rozegrane przynajmniej w dwóch turach.

7. Zawodnicy w każdej z tur zachowują te same numery startowe. W każdej turze obowiązuje nowe losowanie obsad łódek w sektorach.

8. Obsada łódek nie może wynosić więcej niż dwóch zawodników. Zawodnicy zobowiązani są do pełnienia wzajemnej roli sędziego kontrolnego.
Zabrania się pomocy:
- w podbieraniu złowionej ryby
- w holowaniu ryby poprzez wiosłowanie lub używanie silnika.
W przypadku braku innych ustaleń organizatora należy stosować zalecenia:
- zawodnicy dysponują łodzią na zmianę, połowę czasu trwania tury zawodów
- dysponowanie łodzią rozpoczyna zawodnik z niższym numerem startowym.
Zawodnik ma prawo używać do napędu łodzią własnego silnika elektrycznego (o ile tego typu silników nie zapewni organizator). Dodatkowo zawodnik ma prawo zamontować na łodzi własny silnik spalinowy o mocy max do 6 KM, służący wyłącznie do powrotu z łowiska po zakończeniu tury albo w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa zawodników (sztorm, wichura, wypadnięcie zawodnika za burtę itp.). Decyzja o użyciu silnika spalinowego podczas tury musi być zawsze uzgodniona między znajdującymi się w łodzi zawodnikami. Łódź z zawodnikami może być holowana przez inną łódź biorącą udział w zawodach wyłącznie po zakończeniu tury, jednak za zgodą wszystkich zawodników znajdujących się w tych łodziach. Organizator ma prawo zakazać stosowania silników spalinowych w zawodach. O zakazie używania silników spalinowych musi poinformować w komunikacie nr 2.

9. Miejsce wejścia lub wypłynięcia w sektor określa organizator.

10. Czas trwania tury powinien wynosić od 4 do 7 godzin jednakowo we wszystkich turach zawodów.

11. Obowiązują następujące sygnały:
- pierwszy sygnał - oznacza rozpoczęcie tury zawodów. Nie przewiduje się dodatkowego czasu na dojście lub dopłynięcie na wybrane miejsce w sektorze,
- drugi sygnał - oznacza zakończenie tury zawodów.
Po tym sygnale obowiązuje określony czas /do 30 minut/ na stawienie się zawodników do komisji wagowej.

12. Zawodnicy łowią w określonym przez organizatora odcinku wody, w dowolnie wybranym przez siebie miejscu w sektorze. Minimalne odległości pomiędzy łowiącymi zawodnikami powinny wynosić 50 metrów liczone wzdłuż linii brzegowej podczas łowienia z brzegu, brodzenia oraz pomiędzy łodziami podczas łowienia z łodzi.

13. Podczas zawodów rozgrywanych z brzegu, od pierwszego sygnału do końca ustalonego czasu powrotu zawodników, zawodnicy mogą się poruszać wyłącznie pieszo. Zawodnikowi nie wolno korzystać z pomocy fizycznej (np. noszenie lub obsługa sprzętu) osób postronnych, to znaczy tych, które nie startują w zawodach. Dopuszcza się natomiast wszelką inną pomoc osób postronnych (np. przekazywanie informacji). Zawodnicy mogą między sobą udzielać wszelkiej pomocy z wyjątkiem podbierania złowionych ryb.

14. Podczas zawodów rozgrywanych z brzegu, brodzenie dopuszcza się wyłącznie za zgodą organizatora. O dopuszczeniu brodzenia informuje organizator w komunikacie nr 2. Organizator ma prawo do wprowadzenia zmian dotyczących brodzenia podczas odprawy technicznej.

15. Łowienie z jednostek pływających dozwolone jest z jednostek zakotwiczonych lub dryfujących. Zabrania się łowienia podczas przemieszczania się łodzi, przed zakotwiczeniem na nowym stanowisku. Organizator zawodów jest zobowiązany do zapewnienia łodzi odpowiedniej wielkości, spełniających wymagania bezpieczeństwa i wyposażenia. Łodzie muszą być co najmniej 3 osobowe, dla zapewnienia swobodnego wędkowania zawodników, oraz wyposażone w kotwicę z liną o długości dostosowanej do maksymalnej głębokości łowiska.
Organizator zawodów rozgrywanych zwłaszcza na dużych zbiornikach wodnych zobowiązany jest do zapewnienia odpowiedniej liczby sprawnych motorowych łodzi ratunkowych, patrolujących teren zawodów i w razie potrzeby udzielających szybkiej pomocy zawodnikom na łodziach.
Podczas zawodów dopuszcza się stosowanie echosond.

16. Po złowieniu limitu dziennego ryb zawodnik może według swego uznania postąpić dwojako:
- łowić dalej, ale tylko ryby nie objęte limitem ilościowym. Zawodnikowi w tym przypadku nie przysługuje premia z tytułu złowienia limitu,
- zaprzestać łowienia wszelkich ryb i zgłosić ten fakt najbliższemu sędziemu kontrolnemu.
Sędzia /w zawodach z brzegu/, po odnotowaniu godziny i minuty zgłoszenia w celu przyznania premii punktowej oraz po zmierzeniu ryb i zapisaniu ich długości, może zezwolić zawodnikowi na opuszczenie sektora i udanie się do komisji wagowej.
W przypadku łowienia z łodzi zawodnik zgłasza złowienie limitu partnerowi z łodzi, który odnotowuje godzinę i minutę w karcie startowej zawodnika. Następnie zawodnik jest zobowiązany zasygnalizować fakt złowienia limitu sędziom kontrolnym w sposób ustalony przez organizatora i komisję sędziowską i bezzwłocznie zdemontować sprzęt łącznie z zapasowymi wędkami.

17. Zawodnik lub w jego imieniu kierownik albo trener jest obecny podczas ważenia ryb przez komisję wagową. Podpisanie karty startowej przez zawodnika lub trenera, kierownika stanowi zaakceptowanie wyniku uzyskanego przez zawodnika w turze.
Ryby należy po zważeniu przechowywać w osobnych, numerowanych pojemnikach do czasu ogłoszenia wyników tury. W tym okresie wcześniejsza decyzja komisji sędziowskiej o uznaniu ryby za wymiarową nie podlega kwestionowaniu.

18. Zawodnik zostaje zdyskwalifikowany za:
W danej turze
- stawienie się na zawody w niepełnej dyspozycji psychofizycznej lub używanie środków zmniejszających tę dyspozycję w czasie trwania zawodów,
- wcześniejsze rozpoczęcie zawodów lub kontynuowanie łowienia po ich zakończeniu,
- łowienie w innym niż wylosowanym sektorze lub poza granicami swojego sektora,
- przemieszczanie się w sektorze inaczej niż pieszo w czasie zawodów z brzegu,
- niestawienie się do komisji wagowej po ustalonym czasie powrotu z łowiska.
- za użycie silnika spalinowego w czasie trwania tury, z zastrzeżeniem pkt. 2.8. (sytuacja zagrożenia zawodników).
W całych zawodach:
- za niesportowe i nieetyczne zachowanie się zawodnika w stosunku
do organizatora sędziego czy innych zawodników /po jednorazowym zwróceniu uwagi przez sędziego/,
- przedłożenie komisji sędziowskiej ryby niewymiarowej pod ochroną lub ryby złowionej w innym czasie lub miejscu niż tura zawodów,
- przekroczenie dziennego limitu ilościowego,
- używanie osęki do "lądowania" ryb,
- używanie żywej lub martwej ryby jako przynęty oraz sprzętu i przynęt niezgodnych z przepisami.

RYBY ŁOWIONE W ZAWODACH
19. Obowiązują dzienne limity ilościowe i okresy ochronne łowionych ryb określone w R.A.P.R. uzupełnione o następujące postanowienia:
- wprowadza się limit okonia - 25 sztuk oraz wymiar ochronny do 15 cm.
- zmniejsza się limit ilościowy połowu jazia i klenia do 5 sztuk (łącznie),
- nie obowiązują limity wagowe,
- w zawodach wieloturowych limit dzienny (dobowy) odnosi się do każdej tury oddzielnie.
Organizator ma prawo, informując o tym najpóźniej w komunikacie nr 2 :
- ograniczyć ilość gatunków poławianych ryb,
- zmniejszyć limit ryb,
- zwiększyć wymiary ochronne w stosunku do R.A.P.Ryb
Powyższe ograniczenia muszą obowiązywać jednakowo dla wszystkich tur zawodów.

20. W zawodach spinningowych do wyniku zalicza się następujące gatunki ryb drapieżnych: bass wielkogębowy, boleń, głowacica, jaź, kleń, lipień, okoń, pstrąg potokowy, tęczowy i źródlany, sandacz, sum, szczupak, troć jeziorowa i wędrowna, brzana i wzdręga. Organizator ma prawo ograniczyć ilość gatunków poławianych ryb.

21. Każdą złowioną i zabieraną rybę należy zgłosić sędziemu kontrolnemu lub najbliżej łowiącemu zawodnikowi. W zawodach rozgrywanych z brzegu ryby złowione i zabierane należy zabić.

22. Ryby złowione w zawodach zabezpiecza organizator.

PUNKTACJA
23. Zawodnik otrzymuje 1 punkt za każdy gram złowionych ryb.

24. Tytułem premii za złowienie limitu ryb zawodnik otrzymuje 20 punktów za każdą minutę do czasu zakończenia tury zawodów od czasu zgłoszenia odnotowanego przez:
- sędziego kontrolnego podczas łowienia z brzegu,
- partnera w łodzi podczas łowienia z łódek.
Wynik zawodnika stanowi suma punktów za wagę i premię.

B. ZAWODY "NA ŻYWEJ RYBIE"

25. W mocy pozostają postanowienia regulaminu zawodów klasycznych:
- do punktu 2.7. włącznie,
- od punktu 2.9. do 2.15. włącznie,
- punkt 2.18. z wyłączeniem dyskwalifikacji za ryby niewymiarowe i za przekroczenie limitu ilościowego.

26. Zaleca się stosowanie haczyków /kotwiczek/ bezzadziorowych lub pozbawionych zadziorów. Każdy zawodnik musi być wyposażony w podbierak.

27. Organizator zawodów musi zapewnić sędziego dla każdego zawodnika przy rozgrywaniu zawodów z brzegu oraz jednego sędziego na łódkę przy rozgrywaniu zawodów z łodzi. Sędziowie muszą być dodatkowo, jednakowo oznakowani i zaopatrzeni w jednakowe ( oznakowane przez organizatora ) przymiary. Zaleca się aby obsada łódek składała się z nie więcej niż dwóch zawodników i sędziego. W przypadku zawodów międzyokręgowych, sędzia i zawodnik nie mogą pochodzić z tego samego okręgu.
Zabrania się pomocy:
- w podbieraniu złowionej ryby,
- w holowaniu ryby przez wiosłowanie.
Zabrania się łowienia podczas przemieszczania się łodzi z wyjątkiem wędkowania z łodzi dryfującej z prądem lub wiatrem. W przypadku braku innych ustaleń organizatora, należy stosować następujące zalecenia:
- zawodnicy dysponują łodzią na zmianę połowę czasu trwania tury zawodów,
- dysponowanie łodzią rozpoczyna zawodnik z niższym numerem startowym.

28. Niżej wymienione postanowienia zastępują rozdziały regulaminu zawodów klasycznych: "Ryby łowione w zawodach" oraz "Punktacja".

29. Zawodnik jest zobowiązany do podbierania każdej ryby podbierakiem
i podawania jej sędziemu w podbieraku. Sędzia wyjmuje rybę z podbieraka, mierzy ją, po czym natychmiast wypuszcza. Długość ryby /z dokładnością do 1 mm/ i gatunek zostają odnotowane w karcie startowej i potwierdzone podpisem przez zawodnika.

30. Organizator dla ryb objętych w R.A.P.R. wymiarem ochronnym określa minimalną długość ryb zaliczanych do połowu. Może również określić wymiar /okazy medalowe/ lub gatunki ryb, które zawodnik ma prawo zatrzymać.
Do wyniku zalicza się wyłącznie gatunki ryb wymienione w punkcie 2.20. zawodów klasycznych.

31. Nie obowiązuje:
- limit ilościowy,
- premia punktowa za złowienie kompletu przed zakończeniem tury.

32. Do obliczania punktów zawodnika przyjmuje się zasadę zaokrąglania wymiaru ryby do pełnych centymetrów wg reguły:
- poniżej 0,5 cm - wynik zaokrągla się w dół,
- od 0,5 cm - wynik zaokrągla się w górę.
Zaokrąglenie w górę nie dotyczy minimalnych wymiarów ryb zaliczanych do połowu określonych przez organizatora.

33. Za złowione ryby, zgodnie z zapisem w karcie startowej zawodnika przyznaje się punkty według zasady:
a/ za ryby posiadające w R.A.P.R. wymiar ochronny:
- za sztukę ryby przyznaje się liczbę punktów równą liczbie centymetrów wymiaru ochronnego gatunku pomnożoną przez 10,
- za każdy centymetr ponad wymiar określony przez organizatora przyznaje się liczbę punktów równą liczbie centymetrów wymiaru ochronnego gatunku.
b/ za ryby nie posiadające w R.A.P.R. wymiaru ochronnego - za rybę przyznaje się liczbę punktów równą długości ryby pomnożoną przez 10.
Wynik zawodnika stanowi suma punktów za złowione ryby.

*/Przykład 1
Dane wyjściowe:
- szczupak długości 47,6 cm,
- organizator ustalił dla tego gatunku minimalną długość - 35 cm,
- wymiar ochronny w R.A.P.R. = 45 cm.
Obliczenie punktów:
- zaprotokołowana w karcie startowej długość- ryby = 47,6 cm,
- zaprotokołowana długość- ryby po zaokrągleniu = 48 cm,
- punkty za sztukę ryby - 45 x 10 pkt. = 450 pkt.,
- liczba centymetrów ponad wymiar określony przez organizatora 48 cm - 35 cm = 13 cm,
- punkty za wymiar - 13 x 45 = 585 pkt.,
- łącznie za rybę - 450 pkt. + 585 pkt. = 1035 pkt.

*/Przykład 2
Dane wyjściowe:
- okoń długości 17,3 cm,
- ryba bez określonego w R.A.P.R. wymiaru ochronnego.
Obliczenie punktów:
- zaprotokołowana w karcie startowej długość- ryby = 17,3 cm,
- zaprotokołowana długość- ryby po zaokrągleniu = 17 cm,
- punkty za rybę - 17 x 10 pkt. = 170 pkt.,
******
34. W przypadku zawinionego przez sędziego uwolnienia się ryby przed dokonaniem pomiaru, komisja sędziowska przyjmuje następujący tryb postępowania: Ryba zostaje zaliczona. Przydziela się jej długość odpowiadającą średniej arytmetycznej długości ryb tego gatunku złowionych przez zawodnika w danej turze.
Jeżeli zawodnik nie złowił innej ryby danego gatunku, zawodnikowi przydziela się średnią długość ryby tego gatunku obliczoną z wyników pozostałych zawodników z danej tury (lub zawodów jeżeli w danej turze nikt nie złowił tego gatunku ryby). Jeżeli nikt nie złowił innej ryby danego gatunku, zawodnikowi przydziela się długość ryby tego gatunku, którą określił organizator jako minimalną w tych zawodach.

  Gładka przełęcz
igła napisał(a):
Cały wic polega na tym, że przepisy określają czego w TPN nie wolno robić. Wystarczyłoby określić co w TPN wolno robić a wszystko to co nie zostało wymienione potraktowac jako zabronione i wszystko w tym temacie. Proste?

moim zdaniem źle interpretujesz przepisy:
TPN określa co wolno robić w TPN i gdzie to wolno robić....
te, które nie są na liście...to nie wolno

Hmmm...Muszę sięgnąć po poradę do zaprzyjaźnionego prawnika.

Cały wic polega na tym, że przepisy określają czego w TPN nie wolno robić. Wystarczyłoby określić co w TPN wolno robić a wszystko to co nie zostało wymienione potraktowac jako zabronione i wszystko w tym temacie. Proste?

moim zdaniem źle interpretujesz przepisy:
TPN określa co wolno robić w TPN i gdzie to wolno robić....
te, które nie są na liście...to nie wolno



również jest błędna gdyż przepisy władzy państwowej nie mogą zabraniać/zakazywać tego co nie zostało określone w dokumentach prawnych ( "...które nie są na liście...to nie wolno".).

W tym miejscu prawnicy przytaczaja taki przykład:

Nigdzie w prawie nie ma zapisu;
- "Zabrania się zabijania człowieka."

Czy to oznacza, że wolno zabijać ludzi? Oczywiście, że tak. Proszę bardzo jeżeli ktoś ma taką potrzebę to nikt mu tego nie zabrania ale w przepisach Kodeksu Karnego jest zapis, że kto zabija człowieka podlega karze... . I to jest tzw. wnioskowanie o tym, że zabijać ludzi nie wolno. Wnioskujemy z zapisu o karalności czynu, że tego czynu nie powinniśmy się dopuszczać jeżeli nie chcemy ponieść za to konsekwencji.

Wróćmy teraz do przepisów obowiązujących w Tatrzańskim Parku Narodowym.

Zarządzenia Dyrektora TPN jak wiadomo muszą pozostawać w zgodzie z dokumentami prawnymi wyższej rangi. Takim dokumentem między innymi jest Ustawa o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r.
Przytoczę tylko zapisy, które najbardziej nas interesują w omawianych kwestiach tego wątku.

Art.15. 1. W parkach narodowych oraz w rezerwatatch przyrody zabrania się:
...
15) ruchu pieszego, rowerowego, narciarskiego i jazdy konnej wierzchem, z wyjątkiem szlaków i tras narciarskich wyznaczonych przez dyrektora parku narodowego, a w rezerwacie przyrody - przez organ uznajacy obszar za rezerwat przyrody;
...
17) wspinaczki, eksploracji jaskiń lub zbiorników wodnych, z wyjątkiem miejsc wyznaczonych przez dyrektora parku narodowego, a w rezerwacie przyrody - przez organ uznający obszar za rezerwat przyrody;
1 ruchu pojazdów poza drogami publicznymi oraz poza drogami położonymi na nieruchomościach będących w trwałym zarządzie parku narodowego, wskazanymi przez dyrektora parku narodowego, a w rezerwacie przyrody - przez organ uznający obszar za rezerwat przyrody;
...
20) zakłócania ciszy;
21) używania łodzi motorowych i innego sprzętu motorowego, uprawiania sportów wodnych i motorowych, pływania i żeglowania, z wyjątkiem akwenów lub szlaków wyznaczonych przez dyrektora parku narodowego, a w rezerwacie przyrody - przez organ uznający obszar za rezerwat przyrody;
...
23) biwakowania, z wyjątkiem miejsc wyznaczonych przez dyrektora parku narodowego, a w rezerwacie przyrody - przez organ uznający obszar za rezerwat przyrody;
...
27) organizacji imprez rekreacyjno-sportowych - w parku narodowym bez zgody dyrektora parku narodowego, a w rezerwacie przyrody bez zgody organu uznającego obszar za rezerwat przyrody.

Art. 15.3. Minister właściwy do spraw środowiska może zezwolić na odstępstwa od zakazów, o których mowa w ust. 1, jeżeli jest to uzasadnione potrzebą ochrony przyrody, wykonywaniem badań naukowych, celami edukacyjnymi, kulturowymi, turystycznymi, rekreacyjnymi i sportowymi, celami kultu religijnego lub realizacją inwestycji liniowych celu publicznego w przypadku braku rozwiązań alternatywnych, pod warunkiem przeprowadzenia przez inwestora działań kompensujących utratę wartości przyrodniczych danego obszaru.

i tyle na razie wystarczy

W dotychczasowych obowiązujących i opublikowanych zarządzeniach dyrektora TPN określono warunki dla: ruchu pieszego, rowerowego, narciarskiego oraz wspinaczki i eksploracji jaskiń i to wszystko. Żadne z zarządzeń nie zawiera zakazu jakiejkolwiek innej działalności, która nie jest wymieniona w ustawie o ochronie przyrody. Gdyby w zarządzeniach były zakazy, których nie ma w ustawie to zarządzenia byłyby w sprzeczności do tej ustawy

I teraz:
Jeżeli obowiązuje zasada(prawo), że "co nie jest zabronione to jest dozwolone" a jak wiemy, obowiązuje to wynika z tego, że:

Wszelkie odmiany sportu i rekreacji, których uprawiania na terenie parków narodowych nie zabrania Ustawa o ochronie przyrody są zupełnie legalne byle tylko odbywały się zgodnie z wszystkimi innymi przepisami obowiązującymi na terenie parku narodowego.

Tak więc;

- ciągnięcie/pchanie sanek jest legalne
- jeżdżenie na łyżwach po zamarzniętym MOku jest legalne ale uwaga na przepis o ewentualnym odstępstwie od szlaku letniego. Chodzi o to, że jak ktoś będzie robił rundki dookoła Moka a nie będzie jechał tak jak prowadzi tymczasowa ścieżka po zamarzniętym stawie to może podpaść właśnie pod wykroczenie o ewentualnym odstępstwie od szlaku.

Co ciekawe ale zjazdy robione w rejonach wspinaczkowych określane jako skialpinizm albo ski-extreme również są w myśl obowiązujących przepisów nielegalne !!! Przyznaję, że pare postów wcześniej twierdziłem, że sa legalne. Byłem w błedzie, niestety.

Dlaczego?

A no dlatego, że poruszanie się na nartach jest zabronione z wyjątkiem szlaków i tras narciarskich wyznaczonych przez dyrektora TPN Ustawie o ochronie przyrody (Art. 15.1.15). Niestety w wyznaczonych rejonach wspinaczkowych wspiąć sie można, zjechać na nartach już niestety nie.
Ktoś powie - no tak ale ustawa o ochronie przyrody nie zabrania skialpinizmu to dlaczego nie wolno mi zjechać z np: Mnicha do Dolinki za Mnichem (tu oczywiście pozwolę sobie żartować , chociaż - cholera wie, może i tacy się znajdą ).
Niestety taki śmiałek zrobi taki zjazd nielegalnie. Zarządzenia dyrektora TPN jednoznacznie określają warunki poruszania sie na nartach w TPN.

Tak wiec dopóki dyrektor TPN nie wyda zarządzenia o uprawianiu skialpinizmu czy ski-extreme w TPN taka działalność rekreacyjna będzie nielegalna.

Ale co z tym skoczkiem (b.a.s.e - chyba tak sie to pisze). Skok byl legalny czy nie?

Otóż zghodnie z prawem sam skok (lot w powietrzu) byl legalny. Nawet dojście do miejsca skoku byłoby całkowicie legalne gdyby dopełnił formalności i wpisałby się do książki wyjść. Nielegalne było lądowanie w wodzie i pływanie na pontonie po stawie jego kolegów. Gdyby wylądował na szlaku nikt nie miałby prawa ukarać go mandatem! Fruwanie, latanie, swobodne szybowanie nie jest zabronione żadnymi przepisami obowiązującymi w parkach narodowych!

Po takim incydencie Pan Dyrektor Skawiński powinien udzielając wywiadu powiedzieć, że będzie konieczna nowelizacja przepisów a nie mówić, że następnym razem sprawa trafi do sądu grodzkiego. Jeżeli nie ukarze sie zarządzenie zabraniające uprawiania b.a.s.e. a jak wiemy nie może sie takie ukazać przed nowelizacją ustawy o ochronie przyrody w tej kwestii to takim skoczkom będzie można co najwyzej przywalić mandat za kąpanie się w stawie .

Pozdrawiam
Igła

  Ogłoszenia sprzedaży jachtów cz.3
OGŁOSZENIE NR 100

Tytuł ogłoszenia:
MAK 707
Treść ogłoszenia:
wykonanie indywidualne. do zewnętrznego malowania. 12 000 zl. zdjęcia na życzenie....
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 31-08-2006, 21:40 | email autora: jkrasowski(malpa)poczta.onet.pl
IP: 217.79.146.228

OGŁOSZENIE NR 101

Tytuł ogłoszenia:
DOBRA CENA - FOKUS 650
Treść ogłoszenia:
fokus 650 stan jachtu b.dobry, stoczniowy, b.lekki i szybki, po liftingu w 2006r., zarejestrowany na 6 os., dł 6,5m szer. 2,50m wys. w kabinie 1.65mm, sztywny sztag z rolerem, grot z refbantą, reling...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 31-08-2006, 12:09 | email autora: watertop(malpa)podzaglami.eu
IP: 83.26.114.165

OGŁOSZENIE NR 102

Tytuł ogłoszenia:
SOLINA 800
Treść ogłoszenia:
jacht zwodowany pod koniec lipca 2005 roku. osprzęt firmy lewmar i ronstan, srodek w machoniu - wszystko malowane pistoletem, silnik 6 km. wiecej info i zdjecia na maila: gin730@wp.pl lub pod tel. 606...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 30-08-2006, 13:46 | email autora: gin730(malpa)wp.pl
IP: 83.15.125.204

OGŁOSZENIE NR 103

Tytuł ogłoszenia:
Szkuner gaflowy
Treść ogłoszenia:
sprzedam szkuner gaflowy drewniany dl 12,5 m szer 4,5 m pow żagli 130m2 piękny jak....tel +48 601 656 110 hans-peter...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 29-08-2006, 19:05 | email autora: midstream.polska(malpa)wp.pl
IP: 89.171.49.149

OGŁOSZENIE NR 104

Tytuł ogłoszenia:
JACHT CHRIS CRAFT SPORT EXPRESS CRUISER 91
Treść ogłoszenia:
sprzedam jacht(słone wody) rocznik 1991,pierwsze wodowanie 91/92,dl.9.80m,zbiornik paliwowy ok.600l.stalowy ster ok.35kb manualny dwa silniki cobra5.7,nawigacja radiowa,elektroniczna kotwica.wnetrze b...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 29-08-2006, 18:00 | email autora: m.g0(malpa)op.pl
IP: 83.20.203.234

OGŁOSZENIE NR 105

Tytuł ogłoszenia:
GLASTRON 170KM-stacjonarny
Treść ogłoszenia:
sprzedam motorówkę glastron 6m/2.2m, 6-osobowa, silnik stacjonarny 170km mercruiser, przyczepa, sonda, 2 plandeki, zapasowa śruba .stan b.dobry. tapicerka zadbana.silnik serwisowany kazdego roku-odpal...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 28-08-2006, 16:04 | email autora: aniela2(malpa)op.pl
IP: 81.190.137.105

OGŁOSZENIE NR 106

Tytuł ogłoszenia:
Jacht morski
Treść ogłoszenia:
sprzedam jacht delenta 80 niemieckiej stoczni dehler. kabina rufowa, toaleta z wc ręczne plus umywalka, mesa /3miejsca do spania, kuchenka gazowa, radio + cd, zlew, umywalka silnik stacjonarny faryman...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 27-08-2006, 18:38 | email autora: kozak(malpa)gd.home.pl
IP: 80.55.55.74

OGŁOSZENIE NR 107

Tytuł ogłoszenia:
Jacht żaglowy LAYSAN
Treść ogłoszenia:
łodź żaglowa (jacht) laysan konstrukcji mariana strzeleckiego w raz z przyczepą do jej transportu (jak na fotkach). wymiary jachtu: dł.: 4,8m, szer.: 1,82m, waga: 160kg, pow. żagli: 10 do 13m2, dwa ...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 27-08-2006, 12:04 | email autora: rycki(malpa)o2.pl
IP: 83.25.205.104

OGŁOSZENIE NR 108

Tytuł ogłoszenia:
Nowy jacht JANMOR 20
Treść ogłoszenia:
sprzedam jacht janmor 20 - rok budowy 2006, dł: 6,2m; szer: 2,5m; wys: 1,6 m; 4 koje; okucia nierdzewne profesionalne, kambuz, kuchenka, wc, zabudowa exclusiv mahoń, wszystkie burty wzmocnione profila...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 26-08-2006, 23:01 | email autora: pyrekp(malpa)wp.pl
IP: 80.51.95.4

OGŁOSZENIE NR 109

Tytuł ogłoszenia:
Sprzedaż-Kupno-Czarter
Treść ogłoszenia:
sprzedaż-kupno-czarter jachtów nowe-używane tel. 0603864529 iława...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 26-08-2006, 10:19 | email autora: mortki(malpa)poczta.onet.pl
IP: 81.190.138.82

OGŁOSZENIE NR 110

Tytuł ogłoszenia:
RAMBLER sprzedam
Treść ogłoszenia:
pilnie sprzedam ramblera,częściowo wyremontowany. cena 3.000,00 zł....
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 24-08-2006, 21:15 | email autora: michalsielaszuk(malpa)wp.pl
IP: 82.160.121.2

OGŁOSZENIE NR 111

Tytuł ogłoszenia:
Sportina 595
Treść ogłoszenia:
sprzedam sportinę 595 '90 zadbana, nigdy nie była czarterowana tylko 5 sezonów na wodzie. pełne relingi, kosze, roler foka, wyciągarka do miecza, patent do kładzenia masztu, w środku wykończona w drew...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 24-08-2006, 15:45 | email autora: wigorsky(malpa)hotmail.com
IP: 83.28.16.225

OGŁOSZENIE NR 112

Tytuł ogłoszenia:
PILNIE SPRZEDAM
Treść ogłoszenia:
sprzedam jachcik kabinowy 2 osobowy wyremontoany 2 sezony temu typ "leysan" wraz z wuzkiem bardzo dobrym z wyciągarką cena 5500zł tanio do negocjacji kontakt tel.665 560 997 ...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 23-08-2006, 14:51 | email autora: patryk-malkiewicz(malpa)wp.pl
IP: 83.16.181.2

OGŁOSZENIE NR 113

Tytuł ogłoszenia:
Pilnie
Treść ogłoszenia:
pilnie sprzedam jachcik kabinowy 2 osobowy wraz z przyczepką typ "leysan" dwa sezony temu kapitalny remont 5500 zł do negocjacji przyczeka z wyciągarką łamana ...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 23-08-2006, 14:39 | email autora: patryk-malkiewicz(malpa)wp.pl
IP: 83.16.181.2

OGŁOSZENIE NR 114

Tytuł ogłoszenia:
Jachty Saturn 720 rok 2005
Treść ogłoszenia:
sprzedam dwa jachty armatorskie nieczarterowane, miecze uchylne,jeden pływa z genakerem, zdjęcia na meila,telefon: 660782239...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 22-08-2006, 18:19 | email autora: altarek1(malpa)go2.pl
IP: 83.11.58.232

OGŁOSZENIE NR 115

Tytuł ogłoszenia:
Jacht Viva 700 - morska wersja balastowa
Treść ogłoszenia:
rok budowy 2001, pełne wyposażenie na p-20, silnik przyczepny mariner 8 km, sztywny sztag facnor. zagle: grot z 3 refami, fok 8m2, genua 12m2, genaker 32m2. gps - garmin 72. jacht stacjonuje w gdyn...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 21-08-2006, 19:16 | email autora: merkury(malpa)list.pl
IP: 84.10.237.192

OGŁOSZENIE NR 116

Tytuł ogłoszenia:
sasanka 660 Tango 780
Treść ogłoszenia:
sprzedam jacht sasanka 660 i tango 780 sport cena 39000 i 54000 zł . sasanka jest nowa nigdy nie wodowana. tango 780 w trakcie prac wykończeniowych. oba jachty posiadają markowe okucia ze stali nierdz...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 20-08-2006, 14:25 | email autora: jachcik(malpa)op.pl
IP: 81.190.193.183

OGŁOSZENIE NR 117

Tytuł ogłoszenia:
Transport łodzi
Treść ogłoszenia:
transport łodzi i jachtów.cały kraj.duże doświadczenie.ubezpieczenie przewożnika.dyspozycyjny 7 dni w tygodniu. tel 0 601 613 510...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 19-08-2006, 14:54 | email autora: cezba(malpa)poczta.onet.pl
IP: 212.76.37.150

OGŁOSZENIE NR 118

Tytuł ogłoszenia:
Żaglówka klasy 420
Treść ogłoszenia:
sprzedam żaglówkę klasy 420, kompletną, żagle fok, grot i spinaker używane 2 sezony, maszt i bom firmy elvstrom, spinakerbom, podwięzi trapezowe, pasy balastowe, pompka podciśnieniowa, wózek slipowy, ...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 18-08-2006, 15:26 | email autora: pieniek20(malpa)wp.pl
IP: 87.206.162.93

OGŁOSZENIE NR 119

Tytuł ogłoszenia:
Sprzedaż Jachtów
Treść ogłoszenia:
sprzedaż-kupno jachtów nowe-używane tel.0603864529 iława ...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 18-08-2006, 11:41 | email autora: mortki(malpa)poczta.onet.pl
IP: 81.190.136.152

OGŁOSZENIE NR 120

Tytuł ogłoszenia:
Zimowanie Jachtów
Treść ogłoszenia:
oferoje tanie i bezpiecznie zimowanie jachtów na terenie węgorzewa. miejsce to jest połozone przy samym kanale jest ono oswietlone, cale ogrodzone i strzezone przez psa. kom: 513 710 847 ...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 17-08-2006, 12:47 | email autora: Posejdon_posejdon(malpa)o2.pl
IP: 83.9.11.22

OGŁOSZENIE NR 121

Tytuł ogłoszenia:
FOKA 2 (OPTY 55)
Treść ogłoszenia:
sprzedam fokę , drugi sezon na wodzie. stan prawie bardzo dobry. wyposażona skromnie ,ale ma wszystko co jest potrzebne do bezpiecznej żeglugi.mogę sprzedać też przyczepę. tel. 506-924-350 lub ...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 16-08-2006, 20:50 | email autora: kusikm(malpa)op.pl
IP: 81.219.231.75

OGŁOSZENIE NR 122

Tytuł ogłoszenia:
Sprzedam jacht FOCUS 730
Treść ogłoszenia:
rok budowy–2005/6 5 koi, kambuz z kuchenką i zlewem, zabudowa w mahoniu. żagle-30 m2 biradialne miecz szybrowy 220 kg kabestany, stopery, rolki, bloczki –lewmar, ronstan, barton kad...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 13-08-2006, 18:34 | email autora: info(malpa)focus730.pl
IP: 193.151.114.11

OGŁOSZENIE NR 123

Tytuł ogłoszenia:
TES 690
Treść ogłoszenia:
tes-optima 22 zarejedtrowany na 6 os., dł 6,9m szer. 2,55m wys. w kabinie 1.65mm, sztywna sztag z rolerem, relingi, kosze dziobowy i rufowe, lazy jack, grot pełnoliswowy na pełzaczach, patent do kładz...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 13-08-2006, 1:03 | email autora: watertop(malpa)podzaglami.eu
IP: 83.26.126.112

OGŁOSZENIE NR 124

Tytuł ogłoszenia:
żaglówka typu LASER
Treść ogłoszenia:
sprzedam sportową żaglówkę typu laser -profesjonalny osprzęt, 12m2 żagla -łódka używana, w dobrym stanie, gotowa do pływania -łódka wchodzi w ślizg przy małym wietrze, bardzo szybka i zwrotna -do...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 12-08-2006, 15:59 | email autora: m_algosia(malpa)wp.pl
IP: 85.128.94.20

OGŁOSZENIE NR 125

Tytuł ogłoszenia:
Pegaz 28 - 2006 rok - cena 90000zł.
Treść ogłoszenia:
sprzedam nowy komfortowy(8 osób) jacht pegaz 28 (zwodowany w połowie czerwca 2006 roku), stan idealny. jacht posiada 3 oddzielne kabiny (dwie rufowe+dziobowa). jacht wyposażony jest w kabinę wc, insta...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 09-08-2006, 21:25 | email autora: info(malpa)czartery.net
IP: 80.55.233.138

OGŁOSZENIE NR 126

Tytuł ogłoszenia:
CORVEETTE 650 (2006 rok) - cena 41000zł
Treść ogłoszenia:
sprzedam nową corveette 650(zwodowana w połowie czarwca 2006 roku), stan idealny. jacht wyposażony jest instalacje elektryczną, audio i gazową, sztywny sztag, rolfok, pełnolistwowy grot na pełzaczach...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 09-08-2006, 21:23 | email autora: info(malpa)czartery.net
IP: 80.55.233.138

OGŁOSZENIE NR 127

Tytuł ogłoszenia:
CORVEETTE 650 (2006 rok) - cena 42500zł
Treść ogłoszenia:
sprzedam nową corveette 650(zwodowana w połowie czarwca 2006 roku), stan idealny. jacht wyposażony jest w kabinę wc, instalacje wodną, elek., audio i gazową, sztywny sztag, rolfok, pełnolistwowy grot...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 09-08-2006, 21:22 | email autora: info(malpa)czartery.net
IP: 80.55.233.138

OGŁOSZENIE NR 128

Tytuł ogłoszenia:
El Bimbo z silnikiem sprzedam (8000zł)
Treść ogłoszenia:
sprzedam jacht el bimbo - pewny i bezpieczny jacht dla 4 osobowej załogi. wyposażony w instalacje gazową, elektryczną, komplet żagli, drabinkę dziobową, silnik przyczepny johnson 6km. więcej informacj...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 09-08-2006, 21:18 | email autora: info(malpa)czartery.net
IP: 80.55.233.138

OGŁOSZENIE NR 129

Tytuł ogłoszenia:
sprzedam jacht kałan
Treść ogłoszenia:
sprzedam jacht typu kałan wraz z wózkiem. dł4,5m.szer.2,0 pow żagli 14m.cena 6,500zł.kontakt imail.gniewko3@tlen.pl.na życzenie mogę wysłać zdjęcia jachtu....
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 09-08-2006, 18:33 | email autora: gniewko3(malpa)tlen.pl
IP: 82.139.8.19

OGŁOSZENIE NR 130

Tytuł ogłoszenia:
SASANKA 620
Treść ogłoszenia:
sprzedam sasankę 620 (2000 rok), wybudowaną w mahoniu, kuchenka kramer, elektryczność, osprzęt ronstan, lazzy jack, rolfok, fały dynema i spectra, drabinka na rufie, trapik na dziobie, wraz z silnikie...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 09-08-2006, 12:24 | email autora: p.r.wojciechowski(malpa)poczta.fm
IP: 83.24.145.4

OGŁOSZENIE NR 131

Tytuł ogłoszenia:
crusser 22
Treść ogłoszenia:
sprzedam jacht zaglowy crusser 22 dł 6,7m szer 2,45m pow zagli 22m podnoszony balast 400kg sztywna sztag z rolerem grot pełnolistwowy....
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 08-08-2006, 19:59 | email autora: bras-team(malpa)o2.pl
IP: 81.190.116.233

OGŁOSZENIE NR 132

Tytuł ogłoszenia:
OKAZJA !!! Sasanka 620
Treść ogłoszenia:
rok 2001, zarejestrowana, stan jachtu i żagli b.dobry, markowy osprzęt, pełne wyposażenie ratunkowe. zdjęcia mailem: watertop@podzaglami.eu mozliwy dowóz, raty. cena 22.500,- więcej info telefonicznie...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 08-08-2006, 12:52 | email autora: watertop(malpa)podzaglami.eu
IP: 83.26.139.27

OGŁOSZENIE NR 133

Tytuł ogłoszenia:
Czarter Jachtów na J.jeziorak
Treść ogłoszenia:
żaglówka czarter jachtów na j.jeziorak (focus 650,mors rt,sportina 595,venus,mak 707,sasanka 620) tel. 0603864529 iława...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 08-08-2006, 10:12 | email autora: mortki(malpa)poczta.onet.pl
IP: 81.190.153.28

OGŁOSZENIE NR 134

Tytuł ogłoszenia:
PRZYCZEPA PODłODZIOWA NIEWIADóW N-2000
Treść ogłoszenia:
przyczepa podłodziowa niewiadów n-2000.dwuosiowa.wszystkie koła hamowane.prawie nie jeżdżona.zarejestrowana, ubezpieczona, gotowa do jazdy.bez żadnych dodatkowych kosztów.cena 4200 zł. dębica,tel. 60...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 07-08-2006, 21:51 | email autora: jssitodruk(malpa)wp.pl
IP: 213.199.194.1

OGŁOSZENIE NR 135

Tytuł ogłoszenia:
OMEGA RETRO
Treść ogłoszenia:
sprzedam łódź żaglową klasy omega. łódka drewniana po remoncie-laminat, komplet żagli, pływa w kielcach. cena 4500zł. zaiteresowanym prześlę zdjecia. kontakt: jerzy 608817613...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 05-08-2006, 18:45 | email autora: marjerzy(malpa)interia.pl
IP: 193.19.125.97

OGŁOSZENIE NR 136

Tytuł ogłoszenia:
Sprzedam Przyczepę !
Treść ogłoszenia:
sprzedam przyczepę ! przyczepa podłodziowa zarejestrowana o dopuszczalnej masie całkowitej 2300 kg. konstrukcyjnie przygotowana do 3000 kg. osie firmy kott, hamowane wszystkie koła. zaczep firmy a...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 05-08-2006, 11:18 | email autora: dobekp(malpa)wp.pl
IP: 83.23.142.124

OGŁOSZENIE NR 137

Tytuł ogłoszenia:
Sprzedam CORVETTE 650
Treść ogłoszenia:
sprzedam corvette 650! jacht corvette 650, po jednym sezonie, produkcji stoczniowej „ sułkowski ” z radomia. jacht jest bardzo ładnie wykonany i zabudowany. zabudowa w jasnym dębie z pr...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 04-08-2006, 23:31 | email autora: dobekp(malpa)wp.pl
IP: 83.23.142.124

OGŁOSZENIE NR 138

Tytuł ogłoszenia:
omega
Treść ogłoszenia:
słomka oblaminowana po remoncie w 2006 wymienione wszystko (drewno i laminat, liny, knagi, stopery, ) nowy lakier, żegle daktron, kompletna warta uwagi tylko 3500 nie podlega cena negocjacji bo to i t...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 04-08-2006, 11:26 | email autora: iwi_11(malpa)tlen.pl
IP: 83.17.5.62

OGŁOSZENIE NR 139

Tytuł ogłoszenia:
Sprzedaż - Kupno Jachtów
Treść ogłoszenia:
sprzedaż jachtów,oraz łodzi motorowych nowe-używane iława tel.0603864529...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 03-08-2006, 10:49 | email autora: mortki(malpa)poczta.onet.pl
IP: 81.190.154.34

OGŁOSZENIE NR 140

Tytuł ogłoszenia:
Sprzedam żaglówkę Foka2 (mieczowa,laminat,5 osób)
Treść ogłoszenia:
sprzedam żaglówkę foka2 (mieczowa,wykonana z laminatu,5 osób) po kapitalnym remoncie: żaglówka bardzo dynamiczna, szybka i zwrotna wyczyszczona była do czystego laminatu, a następnie ponownie pokryt...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 02-08-2006, 21:59 | email autora: grizmo(malpa)o2.pl
IP: 83.26.117.77

OGŁOSZENIE NR 141

Tytuł ogłoszenia:
żaglówka niemiecka Kolibri
Treść ogłoszenia:
sprzedam niemiecką żaglówkę kolibri ze stoczni atlanta dł.3,75 stan bdb.załoga 1-4 osoby maszt i bom alu. żagle stan bdb.fok przeszklony.cały osprzęt fabrycznie orginalny.w komplecie również dulki wio...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 02-08-2006, 14:24 | email autora: elbo.soch(malpa)wp.pl
IP: 83.6.103.111

OGŁOSZENIE NR 142

Tytuł ogłoszenia:
Przyczepę sprzedam
Treść ogłoszenia:
sprzedam przycepę podłodziową typu sam dwuosiową.obydwie osie hamowane hamulcem najazdowym.dmc 1200kg,ładowność 800kg(praktycznie znacznie większa).przyczepa zarejestrowana z aktualnym przegladem tech...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 02-08-2006, 9:34 | email autora: Kowalski.Andrzej(malpa)poczta.onet.pl
IP: 80.55.97.18

OGŁOSZENIE NR 143

Tytuł ogłoszenia:
Motorówka
Treść ogłoszenia:
sprzedam lodx motorowa z silnikiem zaburtowym mercury 75 km sprowadzona z niemiec.woj mazowieckie tel.511 987 751 ...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 01-08-2006, 21:54 | email autora: marianna.o(malpa)wp.pl
IP: 83.14.98.250

OGŁOSZENIE NR 144

Tytuł ogłoszenia:
Ponton sprzedam
Treść ogłoszenia:
sprzedam ponton 2-osobowy, 3 komory, dwie ławki, pawęż pod silnik, podłoga drewniana, stan idealny wraz z silnikiem elektrycznym prod. zsrr. gliwice. inwestor(małpa)onet.pl...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 01-08-2006, 14:05 | email autora: inwestor(malpa)onet.pl
IP: 193.178.243.6

OGŁOSZENIE NR 145

Tytuł ogłoszenia:
Sprzedam jacht Omega
Treść ogłoszenia:
sprzedam omegę plastik ostróda, po remoncie 2006r. okucia i jarzmo steru - nierdzewka, żagle dakronowe, miecz i płetwa sterowa - laminat; ładna; giżycko cena 8500zł tel.0602778587...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 30-07-2006, 23:27 | email autora: e-skiper(malpa)wp.pl
IP: 83.15.178.150

OGŁOSZENIE NR 146

Tytuł ogłoszenia:
Inka
Treść ogłoszenia:
żaglówka typu inka . grot, fok, 8 m żagla.stan dobry - 4000 zł. możliwość kupna z wózkiem.tel. 601805006....
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 28-07-2006, 19:45 | email autora: krzysztof.szyjkowski(malpa)wp.pl
IP: 83.8.122.151

OGŁOSZENIE NR 147

Tytuł ogłoszenia:
Merkury
Treść ogłoszenia:
sprzedam silnik zaburtowy merkury 4km z długą kolumna , bakiem na paliwo, szybko-złączka i pompką ręczną. zdjęcia i szczegóły na maila ...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 27-07-2006, 16:31 | email autora: dele5(malpa)o2.pl
IP: 195.116.54.32

OGŁOSZENIE NR 148

Tytuł ogłoszenia:
Jacht balastowy
Treść ogłoszenia:
7,65/2,74/1,42 25m2 żagla, yamaha w studzience, tratwa 4os. zodiac, ukf icom morska, gps garmin, log/echo + autopilot rython, navtex, maszt spartcraft, bom spartcraft, obciagacz bomu spartcraft, roler...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 20-07-2006, 12:42 | email autora: kh(malpa)3net.pl
IP: 212.2.99.86

OGŁOSZENIE NR 149

Tytuł ogłoszenia:
BEZ IMIENNA
Treść ogłoszenia:
bez imienna łódź motorowa z laminatu zrobiona na bazie modelu ze stoczni ustka, dł. 9.80 m szer. 2.60 m wys. stanie w kabinie 180 cm. cala łódź jest do wykończenia, bez silnika i bez wyposażenia. bu...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 19-07-2006, 19:19 | email autora: gsmolinski(malpa)wp.pl
IP: 81.190.156.176

OGŁOSZENIE NR 150

Tytuł ogłoszenia:
Sasanka 620
Treść ogłoszenia:
rok 2001 zarejestrowany żagle stan b.dobry (wołowicz) szer 245cm zan 25/110cm wys w kabinie 155cm inst el kambuz kuchenka gazowa 2-palnikowa kosze dziobowy i rufowe relingi fały sprowadzone do kokpitu...
[ czytaj więcej ] [ usuń ogłoszenie ]

Data: 18-07-2006, 12:38 | email autora: watertop(malpa)o2.pl
IP: 83.26.229.37

oferty pochodzą z www.e-mazury.com.pl